Prema podacima McKinsey-a, 15% globalne radne snage, odnosno 400 miliona radnika, moglo bi izgubiti posao zbog AI-a do 2030. Googleova istraživanja su optimističnija, nalazeći da bi 31% poslova bilo zaštićeno od AI-a, dok bi 61% poslova bilo radikalno transformisano njime.
Poslodavci se ne slažu. Svake sedmice se održavaju AI konferencije, susreti i webinari dizajnirani da pomognu preduzetnicima da iskoriste AI u svojim kompanijama. Osnivači žele ostvariti veći utjecaj, više novca, uz manje problema. A problemi znače ljudi.
Poruka je jasna. Poslodavci su uzbuđeni zbog AI-a. Uzbuđeni su zbog rasta prihoda bez povećanja broja zaposlenih, što je sada vrlo moguće s pametnom upotrebom tehnologije. Broj zaposlenih nekada je bio mjera uspjeha za vlasnika kompanije. Znak časti. Sada su heroji preduzetnici oni koji ostvaruju veći prihod po osobi od svih ostalih. Povećanje kompanije dodavanjem ljudi više nije inspirativno.
Preuzmite kontrolu nad svojom ulogom
Skoro dvije trećine britanskih poslova koji bi mogli biti „poboljšani“ s AI-om, prema Googleovom istraživanju, je statistika koja skriva pravu istinu. To se neće desiti samo od sebe. Vaš posao će biti poboljšan AI-om samo ako vi to omogućite. U suprotnom, bit će zamijenjen. Ljudi unutar vaše organizacije koji vode proces AI-a će to osigurati.
Dakle, šta je rješenje? Vodite proces sami. Ako vlasnici preduzeća žele ostvariti više novca i utjecaja s istim brojem ili čak manjim brojem ljudi, pomozite im da to urade. Preduzetnici očajnički traže inicijative koje vode zaposleni; nekoga unutar njihovog tima ko je snalažljiv, dalekovidan i pravi plan kako kompanija može iskoristiti AI. Takvi članovi tima će biti najsigurniji od svih.
Godine 2020, Covid-19 je poremetio svijet u kratkom vremenu. AI revolucija je višestruko transformativnija, ali zaposlenici još uvijek spavaju. Ako vaš poslodavac želi da vas zamijeni, postanite nezamjenjivi. Evo kako.
Inicijative koje vode zaposleni za usvajanje AI-a: šta se dešava?
Umjetna inteligencija nije nov koncept, ali generativni AI je postao popularan s lansiranjem ChatGPT-a u novembru 2022. Ovaj prijateljski chat interfejs je potaknuo maštu vlasnika preduzeća i njihovih timova. Bili su oprezni, neki uplašeni da će biti prevareni (od strane AI-generisanog sadržaja) i zamijenjeni, ali od tada su mnogi postali snalažljivi i primijenili tehnologiju na razne načine.
Zaposlenici su bili pokretačka snaga transformacije nekih kompanija. Evo dva primjera:
Jedna investiciona kompanija sa sjedištem u SAD-u kupuje softverske kompanije prije nego što ih brzo razvije kako bi ostvarila visoke povrate za svoje ulagače. Tim za spajanja i akvizicije je bio rezervisan u sastancima s potencijalnim akvizicijama. Ušao je AI. Jedan snalažljivi član tima je analizirao najuspješnije investicije kompanije kako bi otkrio ključne faktore tih kompanija i vlasnika. Stvorio je anketu za procjenu kompanija i osnivača prema tim faktorima, a zatim je koristio AI za analizu rezultata prijava.
Rezultat? Manje zakazanih sastanaka, manje članova tima za spajanja i akvizicije potrebno. Veći kvalitet sastanaka s većom šansom za uspjeh investicija. Više utjecaja, manje vremena, manje ljudi. Sada, pokreću oglase za samu anketu kako bi proširili svoju kompaniju ovim učinkovitom metodom. Zaposlenik koji vodi kampanju je heroj kompanije.
Primjeri poput ovog postaju sve češći. Jedna softverska kompanija sa sjedištem u UK-u generiše promet na web stranici taktikama optimizacije pretraživača. Vlasnik je zaposlio pisca sadržaja da kreira članke koji će rangirati, s određenim ciljem proizvodnje članka po sedmici. Ali ovaj pisac sadržaja je bio snalažljiv izvan svoje radne opise. Testirala je teoriju da bi učenjem efikasnog postavljanja zadataka, koristeći Claude-a, mogla umnožiti svoju produkciju članaka desetostruko, bez kompromitovanja kvaliteta.
Rezultat? Više produkcije, manja potreba za zapošljavanjem više pisaca. Kompanija raste samo putem prometa na pretraživačima. Ovaj zaposlenik se učinio nezamjenjivim. Ova osoba je san svakog osnivača.
Kako voditi AI revoluciju unutar svoje kompanije
Ako ste zaposleni u kompaniji, izbor je vaš. Čekajte da AI preuzme vaš posao, čekajte da AI „poboljša“ vaš posao ili učinite nešto povodom toga sada. Ovo nije o robotima; ovo je o ljudskom potencijalu. AI je alat. Pogledajte šta ste sposobni i pogledajte koji uspjeh možete stvoriti iz vaših ugovorenih sati. Obećavam vam, to je više nego što mislite.
Evo PLEASE okvira koji sam kreirao kako bih strukturirao kako transformisati svoju ulogu i kompaniju s AI-om. PLEASE stoji za: perspektiva, učenje, eksperimentisanje, traženje, dijeljenje i na kraju istraživanje. Budimo ambiciozni.
Perspektiva
Počnite tako što ćete zaista razumjeti šta vaša kompanija radi. Na fundamentalnom nivou, koji problem rješava i za koju specifičnu grupu ljudi? Napišite misiju vaše kompanije na njenom najosnovnijem nivou u formatu “Pomažemo [specifična osoba] da postigne [poželjni ishod koji stvarate].”
Vaš posao je primijeniti umjetnu inteligenciju kako bi se to ostvarilo na većoj skali. Neograničeno trenutnim ograničenjima. Profitabilnije, efikasnije, na moćniji način, s vama na čelu. Nemojte skretati pogled s razloga zbog kojeg je ovo važno. AI je vaša karta za ostvarivanje većeg utjecaja, a ne nešto čega se treba bojati.
Učenje
Sljedeći korak je učenje. Učite šta je dostupno. Naučite kako postavljati zadatke. Razumite šta AI može, a šta ne može, i shvatite prednosti i ograničenja relevantnih alata. Ne miješajte AI s automatizacijom, nemojte misliti da vam je potrebno komplikovano rješenje gdje bi jednostavna tabela bila dovoljna. Učenje o AI-u je besplatno. Postoje bilteni, resursi i kursevi koji vam mogu pomoći.
Kada ste informisani, napišite svaki proces koji vaša uloga uključuje, od početka do kraja. Razmislite o optimalnom načinu na koji bi se svaki zadatak mogao obaviti i označite ga odgovarajuće. Nemojte delegirati svoje supermoći. Vaš cilj ovdje je identifikovati brze pobjede za AI-ifikaciju, ne outsource-ovati svoju genijalnost i onda krstariti.
Eksperimentisanje
Sljedeći korak je provođenje eksperimenata, koristeći ovu listu, o tome koji zadaci bi mogli biti eliminisani, automatizirani ili AI-ificirani. Identifikujte usko grlo. Zamislite da vaša kompanija ima deset puta veću potražnju, koji koraci bi uskoro pukli? Unutar faze eksperimentisanja, primijenite AI na specifične zadatke i procese kako biste ih oslobodili ljudskih ograničenja, uključujući vas same.
Ovo zvuči komplikovano i skupo, ali zapravo nije. Postoji više od jednog LLM-a. Većina AI alata ima besplatne probne periode. Možete zakazati konsultaciju s AI ili stručnjakom za automatizaciju na Fiverr-u, po niskoj relativnoj cijeni. Pratite svoje vrijeme kada koristite alate, procijenite šta štede, pažljivo pregledajte izlaz i počnite donositi zaključke. Ovo je vaše igralište.
Traženje
Ovisno o strukturi vaše organizacije, „traženje“ može doći u različitim fazama. Da li vam se dovoljno vjeruje da sami provodite eksperimente, ili će vaš poslodavac htjeti reći od početka?
Ako vam je potrebna dozvola za početak, predstavite svoj slučaj nakon što istražite. Ako ste već proveli eksperimente, pitajte možete li ih implementirati. Ako ste već testirali alate, pitajte možete li nastaviti dalje od probnog perioda. Idealno, sve sami shvatite prije nego što budete morali uključiti nekog drugog. Tražite oprost, a ne dozvolu. Krećite se brzo i po svom nahođenju, prije nego što zastarjeli odbor dobije priliku da vas uspori.
Nemojte dozvoliti da ovaj korak košta vaš napredak. Imate najbolje interese kompanije na umu, znate prioritete i svoje KPI-jeve. Vi jednostavno istražujete kako AI može osigurati da ih postignete. Vaša dužnost brige je čvrsta. Samoučenje, eksperimentisanje, ideje i zdravorazumski zaključci će vam pomoći da predstavite svoj slučaj.
Dijeljenje
Kada ste stekli perspektivu, naučili o AI-u, eksperimentisali s rješenjima i dobili potrebnu dozvolu, predstavite svoja otkrića i uzbudite sve. Objasnite šta ste otkrili, podijelite detalje o tome šta bi specifični alati ili intervencije mogli postići i dajte preporuke ko šta radi dalje. Pripremite se dobro kako biste mogli s povjerenjem izložiti.
Fokusirajte se na izlaz, ekspanziju i utjecaj, jer to je ono što vaš poslodavac zaista zanima. Što više možete biti komercijalno svjesni i specifični u vezi sa sljedećim koracima, to ćete više biti zaslužni za transformaciju vaše organizacije iznutra. Nemojte podcijeniti važnost ovog koraka. Ciljajte na pridobijanje podrške od svojih nadređenih i kolega. Ciljajte na stvaranje zamaha, a zatim odredite buduću kontrolnu tačku za mjerenje napretka. Vlasništvo nad svakim dijelom ovog manevra je vaše.
Istraživanje
U idealnom scenariju, vaše istraživanje se isplati, a vaši eksperimenti su bili vrijedni truda. Dobijate podršku cijelog tima i svi znaju šta im je zadatak. Pokazali ste svoju snalažljivost, dokazali se kao jedan od najvrijednijih članova tima i otvorili opcije za dalji napredak.
Ne samo da ćete se upustiti u novi izazov, već ćete i zarađivati više prihoda za kompaniju ili štedjeti troškove, te postaviti novi standard za izlaz koji ćete lako ispuniti. Moć je vaša, i evo gdje istražujete svoje opcije.
Možete li pregovarati o unapređenju, dionicama ili novoj oblasti odgovornosti? Možete li dalje prenijeti svoja saznanja izvan vašeg odjela, vašeg ureda ili vaše zemlje, kako biste stvorili veće promjene unutar svoje industrije? Ući u C-suite? Ili bi vaš E mogao značiti Exit? Napustiti kompaniju, postati preduzetnik? Ostvariti grandiozni cilj vaše kompanije s timom koji činite samo vi.
Najbolji zaposlenici pokreću AI revolucije: vaša počinje danas
Nemojte biti zamijenjeni od strane AI-a. Učinite se nezamjenjivim s ovim tačnim planom. Inspirirajte se onim što članovi tima rade unutar svojih kompanija, zatim pratite PLEASE okvir da ostvarite svoju misiju. Razumite šta vaš poslodavac pokušava postići, naučite osnove i eksperimentirajte s opcijama. Kada to bude apsolutno potrebno, zatražite podršku, a zatim podijelite svoja otkrića i pridobijte cijeli tim prije nego što istražite opcije koje ste otvorili.
Većina ljudi spava na AI revoluciji i bit će šokirani. Nemojte dopustiti da to budete vi. Učiniti se najvrijednijom osobom u vašoj kompaniji počinje danas, a ako ste došli do kraja ovog članka, znate šta treba učiniti. Za bez žaljenja, djelujte odmah.